Zakelijk
Consumenten
Zakelijk / Naar Consumenten
Consumenten / Naar Zakelijk
nl

Kijkshop; bekende klanten, nieuwe propositie

19 maart 2020  |  Klantcase
Kijkshop; bekende klanten, nieuwe propositie

Een oude naam in een nieuw jasje. Na de overname van het domein- en merkrecht van Kijkshop.nl heeft Konrad van den Bosch december 2019 zijn nieuwe platform gelanceerd. Kijkshop probeert zowel de boven- als onderkant van de markt te bedienen. Zo kun je er terecht voor van alles; van eierkoker tot OLED televisie.

De roadmap van Kijkshop ziet er veelbelovend uit. Een interessant onderdeel is de plaza-propositie die in de maak is. Het wordt een plaza exclusief voor ‘helden’ uit de markt, deze aanbieders moeten concreet iets toevoegen aan het platform. Zo spreekt Kijkshop van een samenwerking met Lucardi voor sieraden en Bax Music voor muziekbenodigdheden. Kijkshop wil voorkomen dat één product meerdere verschillende aanbieders krijgt”.

Nederlanders hechten veel waarde aan prijs, maar door alléén focus te leggen op de laagste prijs word je geen sterk merk. Kijkshop zoekt daarom naar andere manieren om het platform onderscheidend te maken. Dit wordt onder andere bereikt door het omarmen van innovatieve betaalopties en het sturen op betaalgemak. ‘Een merk is meer dan alleen de laagste prijs’ zegt Konrad van den Bosch. ‘Bij Coolblue kan je bijvoorbeeld niet achteraf of gespreid betalen. Als je dezelfde verkoopprijzen hanteert als Coolblue, dan kiest een klant door het betaalgemak toch voor jou.'
De strategie van Kijkshop is dan ook om haar klanten zelf te laten bepalen hoe ze willen betalen. Of dit nu direct, achteraf of in drie termijnen is. Echter worden bewust ‘traditionele’ gespreid betaalmethoden gemeden in de betaalstraat. “In mijn ogen is het niet in het belang van de consument om langlopende financiering te bieden met hoge rentes.”

‘De betaalmethode in3 geeft de consument de mogelijkheid om te kiezen voor een duurder en daarmee hoger kwalitatief en duurzamer product’
-Konrad van den Bosch, CEO Kijkshop

Konrad van den Bosch zag daarom een perfecte kans in de samenwerking met in3. ‘Uiteindelijk komt het de klant ten goede om te kopen wat bij hem past, door betalen in 3 termijnen zonder rente aan te bieden wordt dit mogelijk gemaakt’. Kijkshop stimuleert hiermee naar eigen zeggen het doen van verantwoorde aankopen. ‘Er zit gewoon een duidelijk kwaliteitsverschil tussen producten’ haalt van den Bosch aan. ‘Een duurdere wasmachine gaat langer mee en is vaak energiezuiniger, op langere termijn bespaart de consument dus ook. De keuze voor deze kwalitatief betere wasmachine wordt puur mogelijk gemaakt omdat je de betaling kan spreiden over meerdere salarisrondes’. Hiermee maakt in3 mogelijk dat de consument kan kiezen voor een kwalitatief hoogwaardiger en duurzamer product.

in3 implementatie kijkshop
De implementatie van Kijkshop op de productpagina

Door klanten de vrijheid te geven om, zonder negatieve impact, voor een beter alternatief te kiezen worden mooie resultaten behaald. Zo rapporteert Konrad een duidelijke verhoging in de waarde van de kassa-aanslagen. ‘Vroeger was de gemiddelde orderwaarde van een Kijkshop klant €30’ door het introduceren van een premium assortiment is er een gigantische stijging gerealiseerd. ‘Het is niet makkelijk om het bestedingspatroon van een gevestigde doelgroep te veranderen. In3 heeft enorm bijgedragen aan deze stijging.’

Kijkshop heeft deze stijging weten te realiseren door in3 te integreren in alle communicatiekanalen. Zo worden klanten op de productpagina gewezen op de mogelijkheid om in 3 termijnen te betalen bij bedragen tussen 250 en 3.000 euro. Hiermee wil Kijkshop ook duurdere aankopen bereikbaar maken. Door klanten tijdens het beslissingsproces kennis te laten maken met in3 gaan ze sneller over tot een aankoop die het beste bij hen past. Naast de notatie op de productpagina’s wordt in3 meegenomen in folders, mailingen en sociale media. ‘We omarmen in3 als een Unique Selling Point’.

‘We zien minder frauduleuze orders, hogere kassawaarden en een retourpercentage dat dicht bij iDeal ligt.’
-Konrad van den Bosch, CEO Kijkshop

Op de vraag of de samenwerking ook positief is ontvangen door zijn klanten antwoordt Konrad: ‘Wij zijn erg tevreden over de samenwerking met in3 en als zoveel klanten dankbaar gebruik maken van de betaalmethode zegt dat eigenlijk al genoeg’. Ondertussen betaalt ongeveer 25% van de klanten hun order via in3. Hiermee is in3 de meest gekozen betaalmethode na iDeal. ‘Wat ons verraste is de kwaliteit van de in3 klanten’ voegt Konrad hieraan toe. ‘Aangezien klanten een eerste termijn moeten betalen zien we minder frauduleuze orders ten opzichte van achteraf betalen, zijn mensen zich beter bewust van de aankoop en zien we een retourpercentage wat dicht bij iDeal ligt’.  

 

Ook in3 aanbieden in jouw webshop? 

 

Deel dit bericht!

facebook share in3 linkedin share in3 twitter share in3