Zakelijk
Consumenten
Zakelijk / Naar Consumenten
Consumenten / Naar Zakelijk
nl

in3 Minuten: Betersport

18 februari 2021  |  Klantcase
in3 Minuten: Betersport

‘Wij vinden het belangrijk dat er bij aankopen in de webshop veilige en bekende betaalmethoden worden aangeboden en dat er voldoende keuzemogelijkheid is voor de klant’ Judith - Betersport.

BeterSport is ongeveer 15 jaar geleden opgericht en daarmee een specialist op het gebied van (thuis)fitness, (buiten)sport en bewegen. Productspecialisten adviseren de klanten bij hun aankoop en er wordt samen gekeken naar welk fitnessapparaat of welke trampoline het beste bij het beginniveau, de conditie of de voorkeuren van de klant past. Tevens is een deel van het assortiment te testen in de showroom.

Klanten van Betersport worden niet alleen op weg met sporten geholpen, maar er wordt ook gezorgd voor een goede begeleiding achteraf. Zo kunnen klanten gratis een persoonlijk trainingsprogramma op maat laten maken. Tevens worden er regelmatig blogs geschreven over bijvoorbeeld de beste yoga-oefeningen of krachttrainingsschema’s.

Momenteel biedt Betersport haar klanten zowel gespreid betalen als achteraf betalen aan. 'Deze twee betaalmethoden zijn samen goed voor ongeveer 15% van de transacties via de webshop. Van die 15% kiest ongeveer 60% voor in3. In totaal is in3 dus goed voor bijna 10% van alle transacties via de webshop.'

Betersport vindt het belangrijk dat er bij aankopen in de webshop veilige en bekende betaalmethoden worden aangeboden en dat er voldoende keuzemogelijkheid is voor de klant. Hierbij is de kredietcheck bij gespreid of achteraf betalen belangrijk. De betaling moet snel en soepel verlopen, hierbij wil Betersport niet dat klanten irrelevante informatie kenbaar hoeven te maken. Vooral bij achteraf en gespreid betalen is de opvolging van de partner belangrijk: de klanten dienen door de partner op de hoogte gehouden te worden van de status van de betalingen zodat Betersport  hier niet zelf achteraan hoeft te gaan.

Nadat Betersport met in3 in contact is gekomen, werden als eerste de USP’s (gespreid betalen, geen BKR-registratie of rente, hogere conversie/orderwaarden), de tarieven en uitbetaaltermijn geanalyseerd en vergeleken met andere aanbieders. Daarna volgde een test met de betaalmethode die positief heeft uitgepakt, waarna de keuze voor in3 snel werd gemaakt.

Op basis van resultaten uit onderzoeken van in3 is de prijs in 3 delen vermeld op de productpagina van BeterSport. Er is gekozen om dit op de productpagina te vermelden om direct aan klanten kenbaar te maken dat de in3 betaaloptie wordt aangeboden (in plaats van dit pas te vermelden in de winkelwagen).

Klanten die kiezen voor een van de achteraf betaalmethodes gemiddeld een hogere orderwaarde hebben dan klanten die hun bestellingen direct betalen.

Het algemene oordeel van BeterSport: ‘Klanten vinden het fijn om grote bestellingen gespreid te kunnen betalen. Hierdoor kunnen zij voor een hoger bedrag een aankoop doen en hoeven zij niet in één keer het volledige bedrag te betalen.’ - Judith.

Op dit moment wordt er gewerkt aan een nieuwe website en stapt BeterSport over van Magento 1 naar Magento 2. Daarnaast wordt er constant gekeken naar de mogelijkheden om het assortiment uit te breiden om de klanten te kunnen voorzien van een zo compleet mogelijk aanbod.

Ook in3 aanbieden in jouw webshop? 

sales@payin3.nl

Deel dit bericht!

facebook share in3 linkedin share in3 twitter share in3